Kerana Aku Seorang Junior

September 14, 2013

 Tiba-tiba jari-jemari aku yang tak berapa nak runcing ni terasa macam nak merepek pasal junior lah pula. hehe

Sesiapa pun yang dah jadi senior sekarang ni mesti pernah jadi junior kan?

Masa jadi junior dulu, mesti ada memori-memori yang tak berapa nak indah untuk dikenang tapi sebenarnya memori yang tak indah tu lah aku kenang sampai sekarang.

Dekat sekolah dulu, aku banyak pasal memori indah. Sebab aku punya senior dulu baik-baik orangnya. Al-maklumlah, aku dulu sekolah agama yang tak bercampur lelaki dan perempuan. Mungkin sebab tu lah. haha

Aku nak cerita pasal aku jadi junior masa zaman univesriti. Masa tu budak-budak "freshy" lah orang gelarkan. Paling tak best bila semua aktiviti yang diadakan mesti kami yang buda baru ni kena masuk. Erghh..

Kadang-kadang tu entah aktiviti yang tidak mendatangkan kebaikan pun kena join juga.

"Haishh, ada ke patut suruh aku masuk cheers. Ingat aku ni masuk universiti untu tergedik-gedik agaknya"

Baba aku kata-" eh, dah tak ada aktiviti yang lebih berfaedah lagi ke yang dorang boleh buat"

Nak buat macam mana baba ku sayang, dah memang kena masuk juga, junior katanya mesti kena ikut cakap senior kalau tidak, tak dapat lah nak duduk asrama sem depan. Itu je lah ugutannya.

Tapi, kerana terpaksa aku relakan juga semua itu berlaku. Ceh,,,haha

Sebenarnya, budak baru ni akan menjadi perhatian senior-senior yang bajet-bajet artis ni. Haha

Akhir kalam, kepada sesiapa yang bakal menjadi junior dimana-mana tempat baru, wat lek wat peace je lah. Hehe.. Enjoy je okey!

Classmate tersayang
  

You Might Also Like

1 comments

WORDS OF WISDOMS

Train your mind to see the good in every situation