Pengarah

October 01, 2014

Ehem, ni aku nak cerita sikit pasal orang yang digelar 'pengarah' atau 'director' atau orang yang pandai cakap je buatnya tidak.

Aku bukan apa lah kan, kadang-kadang tu aku stress juga sebenarnya nak berhadapan dengan orang macam ni. Asyik tahu nak mengarah atau menyuruh orang je. Haish..

Masa aku semester 2, aku adalah pengang jawatan setiausaha dalam sebuah kelab tu. Dapat pula ketua yang jenis pengarah terhormat ni.

Mula-mula dia suruh aku 'handle' satu 'event'. Dari awal sampailah ke akhir prosedur pelaksanaan tu, aku lah yang separuh nyawa nak membuatnya.

Aku pun dengan 'cool' nya berbisik di dalam hati, mungkin ni lah nama nya pengalaman.

Jadi, aku tak berapa nak kisah sangat lah pasal tu. Orang kata barang yang lepas jangan dikenang. Kan?

Tiba pula masa ketua aku tu 'handle' satu 'event'. Haa, masa ni lah dia asyik nek mengarah orang je buat kerja.

Pandai pula dia bahagi-bahagikan kerja kat ahli-ahli yang lain. Aku rasa macam nak ...... je, tapi aku sabar je lah kan.

Sampai satu masa tu, dia suruh aku buat 'report' untuk 'event' dia.

Aku punya bengang masa tu tak dapat dibendung lagi. Aku pun balas macam ni,

"Kau buatlah sendiri, biar kau tahu macam mana nak buat 'report', jangan asyik nak suruh orang je. walaupun kau ketua tapi kau kena juga buat kerja. Masa 'event' aku dulu daripada A sampai Z aku buat sendiri tak minta tolong kau pun.Aku harap faham dan fikir-fikirkan lah."

Perghh... Ayat berani mati daripada aku. Haha

Sejak dari haritu dia dah tak berani nak suruh-suruh aku lagi. Dia akan suruh benda yang patut je. Huh, Alhamdulillah.


Gambar masa 'event' aku

You Might Also Like

1 comments

WORDS OF WISDOMS

Train your mind to see the good in every situation