LANGKAH SETERUSNYA BERMULA

February 28, 2016


Assalamualaikum..

Sekarang ni ada chance sikit nak story mory pasal kehidupan baru aku sekarang sebab wifi kat sini lajuuu betul..hehe.. kehidupan baru aku sebagai pelajar degree in Islamic Banking di  UiTM Puncak Alam a.k.a PALAM.

Okay, lebih kurang macam ni lah kisahnya..

Bertolak dari Melaka pukul 5 pagi, pergh gigih betul baba aku gerak awal pagi. Sampai sana dalam pukul 8.00 pagi camtu. Jalan nak sampai ke Palam ni, MashaAllah benar-benar berliku. haha..Mana taknya dekat highway tu dah nampak bangunan Palam ni betul-betul terletak dekat atas puncak. No wonder lah namanya Puncak Alam. Serius memang hutan je sepanjang highway nak ke Palam ni. Bagi aku, dari Melaka pun terasa jauh jugak lah, macam mana lah agaknya yang datang dari Kedah, Terengganu dan lain-lain yang kat utara tu. ish ish.

Kat sini aku dapat Kolej Angsana 2, not bad lah kolej dia, cantikk. Satu rumah ada 4 bilik dan satu bilik ada 2 orang. Roommate aku pun okay je, baiklah orangnya. hehe..Cuma sekarang ni, aku belum jumpa classmates lagi sebab belum mula kelas lagi. Kemudahan macam kafe, koop, atm kat sini okay jugak lah. Kiranya, macam boleh lah hidup kat sini. Haha..Lepas zohor camtu, mama dan baba dah gerak balik. Hm, sedih tinggal kat sini sorang-sorang. 

Tadi, ada sesi pendaftaran kat fakulti. Sebelum nak pergi fakulti, kena lalu tangga yang berliku-liku juga hendaknya. haha..Betul-betul tangga kejayaan lah cite dia. Tapi, masa tu okay lagi sebab tangga tu menurun. Bila nak balik kolej tu, nak panjat tangga yang haihh tak tahu lah nak cakap macam mana sebab penat weh panjat sampai kena berhenti beberapa kali. Hahaa. Aku fikir, dekat Lendu punya tangga tu paling hebat tingginya macam tangga kat Kolej Tun Merah, tangga nak pergi library, dan macam-macam tangga kejayaan termasuklah bukit tonggek nak pergi KPP3. Rupa-rupanya kat sini lagi hebatttt. Bertabah lah wahai hati Siti Nurhidayah untuk 2 tahun anda disini.

Esok pula ada taklimat dari koordinator. Belum mula kelas lagi lah agaknya esok. Risau pula sambung degree kat sini, nak patah balik boleh tak? Hmm..Korang doakan aku kuat ye kat sini. Terima kasih :)

Aku tak sempat nak amik gambar bagai untuk letak kat blog ni sebab belum ada mood lagi.. mungkin hari-hari yang akan datang aku share ye. Gambar kat bawah ni diambil dari google. Sekian..


itulah tangga kejayaan yang dimaksudkan tu. 
                        


You Might Also Like

0 comments

WORDS OF WISDOMS

Train your mind to see the good in every situation